Small group training postpartum

Je hoeft het niet alleen te doen.
Samen sta je sterker

Small group training postpartum biedt vrouwen, 6-8 weken na de bevalling, de mogelijkheid om in kleine groepjes van maximaal 8 vrouwen te sporten.

Deze trainingen worden geleid door een gecertificeerde personal trainer die aandacht besteedt aan het herstel van de bekkenbodem, core oefeningen, houding en ademhaling. Tijdens de small group training worden ook alle grote spiergroepen getraind zodat je algeheel fit en sterk wordt.

Na je aanmelding voor Small group training wordt er een persoonlijke intake met jou gepland, zodat de trainer alle deelnemers beter kan begeleiden en ondersteunen. Naast dat je in groepsverband sport kan jij dus aan je persoonlijke doelen werken.

Small group training om samen
aan je doelen te werken

Small group training postpartum biedt een veilige en effectieve manier om je herstel na de bevalling te bevorderen. Via de pagina Lidmaatschappen kan jij een rittenkaart of proefles aanschaffen. Je krijgt hiermee automatisch toegang tot de app waar jij via het rooster je les kan inboeken. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op!

  • Vanaf 6-8 weken na je bevalling mag je mee doen

  • Maximaal 8 deelnemers per training

  • Werk aan persoonlijke doelen in groepsverband

  • Aandacht voor houding en uitvoering van oefeningen

  • Stok achter de deur van een groep. Je traint met elkaar

Mis je motivatie of
sta je stil?

Wat vrouwen zeggen over FemiSports

FemiSports
5.0
Gebaseerd op 6 recensies
powered by Google
Jessica BaarsJessica Baars
14:00 07 Dec 23
Guda HaverhoekGuda Haverhoek
14:05 08 Nov 23
Bij Femisports vond ik eindelijk waar ik naar opzoek was. Een sportschool waar persoonlijke begeleiding centraal staat voor vrouwen en door vrouwen.Wendy is een krachtige vrouw die door haar motivatie mij elke keer weer enthousiast kreeg om door te gaan.Femisports werkt met een persoonlijk voedinsadvies, waardoor ik echt bewuster over mijn voeding moest nadenken.Eindelijk een sportschool waar aan meer wordt gedacht dan alleen maar fitter worden.Ga zo door Wendy!
Patrick van EttenPatrick van Etten
16:04 26 Oct 23
Mijn naam is Iris en ik sport al een tijd bij Wendy. Wendy heeft altijd een afwisselend programma en let er altijd goed op dat je oefening goed doet zodat je niet een blessure oploopt door verkeerde bewegingen. Indien je wel een blessure hebt of een lichamelijke klacht denkt ze mee en past ze het programma aan. Het is gezellig maar ze weet me ook te motiveren. Doordat ik 2 x in de week bij Wendy sport, kom ik beter door mijn overgang heen.
Saskia SchaarSaskia Schaar
14:54 25 Oct 23
Femisports is een fijne, rustige sportschool met persoonlijke aandacht, haalbare doelen en hele goede en fijne adviezen die je vol kunt houden. Wendy is enthousiast en blijft je motiveren. Ook als het even niet lukt is zij een goede motivator!
Sophie de JongSophie de Jong
13:57 25 Oct 23
Ik kan het iedereen aanraden om personal training te volgen bij FemiSports. Wendy denkt met je mee, helpt waar nodig en heeft goede adviezen. Het is altijd heel gezellig, maar vooral effectief!
Familie WieringaFamilie Wieringa
12:29 25 Oct 23
Wendy is met recht een personal trainer. Ze begrijpt je struggel, denkt mee, heeft geen oordeel als iets niet lukt en helpt je weer verder. De op maat trainingen zijn opbouwend en ze zoekt je grenzen van kunnen en uithoudingsvermogen op. En dat is prettig, pittig en vooral lekker voor het lijf. De uitdaging, doorgaan, nog even bijzetten. Dat lukt dan ook nog! En dat stimuleert!Qua voeding en bijhouden is voor mij een ding. Okk daarin kijkt Wendy mee en denkt mee in oplossingen! Ik ben blij dat ik Wendy als peronal trainer heb. Naast inhoudelijk érg kundig is zij ook een heel leuk mens!
js_loader

Waarom sporten na de bevalling?

Het is essentieel om na je bevalling goed voor je lichaam te zorgen en voldoende tijd te nemen voor je herstel. Het is belangrijk om te benadrukken dat je na 6-8 weken ‘’alles weer mag doen’’, niet betekent dat je direct terug kunt naar je pre-zwangerschap trainingen of activiteiten. Tijdens een bevalling kan je bekkenbodem oprekken tot soms wel 250%, wellicht heb je last van littekenweefsel na een scheurtje of knip, maar ook tijdens een keizersnede heeft je bekkenbodem hersteltraining nodig.

  • Sporten na de bevalling kan helpen om sneller te herstellen en je lichaam weer sterker te maken
  • Door te trainen kun je rugpijn, bekkenpijn en andere postpartum klachten verminderen
  • Regelmatig sporten helpt mee om je zwangerschapskilo’s te verliezen
  • Minder kans op postnatale depressie en stress
  • Met de juiste begeleiding kan je ongewenst urineverlies, verzakking en andere bekkenbodemproblemen verhelpen.

Voorafgaand aan de small group training postpartum wordt sterk aangeraden om langs een geregistreerde bekkenfysiotherapeut te gaan, ongeacht of je klachten hebt of niet. Indien je geen bekkenfysio kent, kun je contact opnemen voor een doorverwijzing.

error: Content is beveiligd!!