Sporten na je bevalling

Samen bepalen we welk
doel je wilt bereiken

Wil je na de bevalling begeleiding om veilig en effectief terug te keren naar je normale sportactiviteiten? Sporten na je bevalling kan op twee manieren bij FemiSports.
Kies voor 1 op 1 personal training of volg onze 4-weekse Core restore cursus voor een sterke fundering naar optimaal herstel.

1 op 1 personal training

Tijdens het Personal Training traject ontvang je persoonlijke begeleiding met aandacht. De training wordt volledig op jou afgestemd, zodat je een geheel unieke trainingservaring beleeft.

Wanneer je naast de personal training ook zelf wilt trainen, maken we een op maat gemaakt trainingsschema. Dit schema is volledig afgestemd op jouw behoeften en doelen, waardoor je optimaal kunt blijven trainen na je bevalling. Bovendien zullen we je voorzien van een gepersonaliseerd voedingsadvies en een berekening van de benodigde calorieën om je doelstellingen na de bevalling te bereiken. Zo kunnen we ervoor zorgen dat je na de bevalling op een gezonde en veilige manier blijft sporten, terwijl je ook aan je herstel en doelstelling werkt.

Voordelen van sporten na de bevalling

  • Sneller herstel en sterker lichaam

  • Gewichtsverlies: Regelmatig sporten helpt bij het verliezen van de (zwangerschaps)kilo’s.

  • Vermindering van postnataal klachten: Sporten kan rugpijn, bekkenpijn en andere klachten na de bevalling verminderen

  • Minder kans op postnatale depressie en stress

  • Met de juiste begeleiding kun je ongewenst urineverlies, verzakking en andere bekkenbodemproblemen verhelpen.

Krijg de begeleiding die jij verdient

Personal Training is de perfecte manier om sneller en gecontroleerd je doelstelling te behalen en te behouden.

Wat vrouwen zeggen over FemiSports

FemiSports
5.0
Gebaseerd op 9 recensies
powered by Google
Yvonne SchefferYvonne Scheffer
13:14 12 Feb 24
Goede en persoonlijke begeleiding. Fijn dat de groepen ook klein zijn (max 8).
Esmeé DolEsmeé Dol
12:56 12 Feb 24
Erg mooie nieuwe sportschool op een top locatie. Eigenaresse en trainers zijn erg vriendelijk en kundig. Echt een aanrader!
Anne VriezeAnne Vrieze
12:23 12 Feb 24
Ik ben al een tijdje bezig met personal training bij Femisports. Het bevalt mij goed, Wendy is echt gericht op jou als vrouw en houdt daar met sporten en afvallen rekening mee. Aanrader!
Jessica BaarsJessica Baars
14:00 07 Dec 23
Guda HaverhoekGuda Haverhoek
14:05 08 Nov 23
Bij Femisports vond ik eindelijk waar ik naar opzoek was. Een sportschool waar persoonlijke begeleiding centraal staat voor vrouwen en door vrouwen.Wendy is een krachtige vrouw die door haar motivatie mij elke keer weer enthousiast kreeg om door te gaan.Femisports werkt met een persoonlijk voedinsadvies, waardoor ik echt bewuster over mijn voeding moest nadenken.Eindelijk een sportschool waar aan meer wordt gedacht dan alleen maar fitter worden.Ga zo door Wendy!
Patrick van EttenPatrick van Etten
16:04 26 Oct 23
Mijn naam is Iris en ik sport al een tijd bij Wendy. Wendy heeft altijd een afwisselend programma en let er altijd goed op dat je oefening goed doet zodat je niet een blessure oploopt door verkeerde bewegingen. Indien je wel een blessure hebt of een lichamelijke klacht denkt ze mee en past ze het programma aan. Het is gezellig maar ze weet me ook te motiveren. Doordat ik 2 x in de week bij Wendy sport, kom ik beter door mijn overgang heen.
Saskia SchaarSaskia Schaar
14:54 25 Oct 23
Femisports is een fijne, rustige sportschool met persoonlijke aandacht, haalbare doelen en hele goede en fijne adviezen die je vol kunt houden. Wendy is enthousiast en blijft je motiveren. Ook als het even niet lukt is zij een goede motivator!
Sophie de JongSophie de Jong
13:57 25 Oct 23
Ik kan het iedereen aanraden om personal training te volgen bij FemiSports. Wendy denkt met je mee, helpt waar nodig en heeft goede adviezen. Het is altijd heel gezellig, maar vooral effectief!
Familie WieringaFamilie Wieringa
12:29 25 Oct 23
Wendy is met recht een personal trainer. Ze begrijpt je struggel, denkt mee, heeft geen oordeel als iets niet lukt en helpt je weer verder. De op maat trainingen zijn opbouwend en ze zoekt je grenzen van kunnen en uithoudingsvermogen op. En dat is prettig, pittig en vooral lekker voor het lijf. De uitdaging, doorgaan, nog even bijzetten. Dat lukt dan ook nog! En dat stimuleert!Qua voeding en bijhouden is voor mij een ding. Okk daarin kijkt Wendy mee en denkt mee in oplossingen! Ik ben blij dat ik Wendy als peronal trainer heb. Naast inhoudelijk érg kundig is zij ook een heel leuk mens!
js_loader

Small group postpartum

De 4-weekse core restore cursus is de perfecte eerste stap naar je herstel.
We trainen in kleine groepjes van maximaal 8 deelneemsters. Onze trainingen worden geleid door een gecertificeerde Pre- en postnataal personal trainer.

Tijdens deze cursus komt aan bod:

  • Herstel vanaf de basis, zodat jij vanuit een sterk fundament kunt doorbouwen
  • Diastasecheck, onderzoek van de buikspieren en analyse van de houding.
  • Training van de buikspieren, bekkenbodem en mobiliteit.
  • Richtlijnen voor het hervatten van sportactiviteiten na de bevalling en informatie over herstel.
  • Wat zijn alarmbellen en veel voorkomende klachten


Je kunt meedoen vanaf 6 weken na de bevalling. De cursus omvat 4 trainingen en 1 voucher voor Mom’s small
group training na afloop.
Omdat heet een rustige opbouwende les is, zijn baby’s zijn van harte welkom!

Neem gerust contact met ons op voor de eerst volgende start datum

Waarom is het belangrijk om na de bevalling te sporten?

Na de bevalling ondergaat je lichaam minstens zoveel veranderingen als tijdens de zwangerschap en de bevalling zelf. Het herstelproces vergt de nodige tijd.

Bij een vaginale bevalling kun je doorgaans na 6 weken beginnen met beweging, terwijl dit na een keizersnede meestal na 8 weken kan. Natuurlijk is het essentieel om dit altijd te bespreken met je verloskundige voordat je van start gaat.

Het is van groot belang om na de bevalling goed voor je lichaam te zorgen en voldoende tijd te nemen voor herstel. Hoewel je na 6-8 weken na de bevalling weer vrijwel alles mag doen, betekent dit niet dat je direct terug kunt naar je pre-zwangerschap trainingen of activiteiten. Tijdens de bevalling kan je bekkenbodem tot wel 250% oprekken, heb je wellicht last van littekenweefsel na een scheurtje of knip en ook bij een keizersnede heeft je bekkenbodem behoefte aan hersteltraining.

Starten met sporten na je bevalling

Het wordt aanbevolen om voorafgaand aan een training, een afspraak te maken bij een geregistreerde bekkenfysiotherapeut, ongeacht of je klachten hebt of niet. Als je niet bekend bent met een bekkenfysiotherapeut, kun je contact met ons opnemen voor een doorverwijzing. We hechten veel waarde aan de gezondheid en het welzijn van onze klanten, en een bezoek aan een bekkenfysiotherapeut kan helpen om eventuele potentiële problemen op te sporen en ervoor te zorgen dat je trainingssessies veilig en effectief verlopen. Jouw gezondheid staat bij ons voorop!

Neem direct contact met ons op zodat we de mogelijkheden met elkaar kunnen doorspreken.

error: Content is beveiligd!!